“Gjurma” e Adrian Devollit, gjurma e bukur e artit!

Analiza e ekspozitës së piktorit Adrian Devolli, “Gjurmë”, e hapur në Galerinë FAB


Nga Irina Hysi

Titulli i ekspozitës: GjURMË

Abstrakt mbi veprën

Arti, është instinkti i një baze racionale për vlerësimin e artit, në kuadrin e estetikës, midis kritikës dhe vlerësimit, si një pjesë e rëndësishme e qenies njerëzore, për sa i përket njohurive dhe perceptimit, (sipas Diderot ( 1713-1784), qofshin ato objektive ose subjektive. Sipas tij, kjo e dallon artistin nga mjeshtri.

Arti i artistit Adrian Devolli bazohet në përmasën e gjurmës, si shenjë kalimi dhe veprimi të shkuar, të një trupi, në një trup tjetër me forma dhe shprehje të ndryshme, që më pas bëhet kriter i ri për përzgjedhjen e formës dhe lëvizjes hap pas hapi.

Gjurmët që le pas artisti dhe përballja me vehten si krijues, por edhe si akte e lëvizje të krijimit artistik. Një gjurmë midis realitetit simbolik që ndikon në mënyrën se si ai ndërvepron me hapësirën tredimensionale për të krijuar raporte. (Metodologjia për analizimin e një vepre arti për të zbuluar kuptimin e saj u zhvillua nga historiani dhe teoricieni amerikan i artit E. Panosfky (1892-1968.

Por struktura e veprës së artistit Adrian Devolli korrespondon me parimin e të drejtës, për t’u shprehur përmes penelit sipas një estetike dhe një forme që nuk cënon pavarësinë e kuptimit, në lidhje me përgjithësimin e të menduarit logjik edhe teknikat e artistit për metodat e njohjes së realitet. Artisti demostron falsitetin e një dijeje sistematike që nuk i arrin gjërat deri në fund.

Për artistin Adrian Devolli vepra nuk mbaron kurrë. Per artistin dinjiteti i artit dhe artisteve eshte po aq i rendesishem si u shpreh Piter Bruegel Plaku(1525-69) ku ne vizatimet e tij, shpreh qarte kontrastin e piktorit krenar me karakterin ( fig 245. Fq 381. Krize ne Art) Europa fundi I shekullit 16).

Vepra e Adrian Devolli karakterizohet nga drama e pafjale e autorit ku artisti flet permes vepres se tij. Është një filozofi moderne e kalimit të një lenteje krijuese, përmes së cilës ju mund të kuptoni botën komplekse, një themel, siç shprehet nga Baruch S.a, psikologu i parë modern, ku ai revolucionarizoi mënyrën se si ne mendojmë për krijuar, kur për të parë vehten si pjesë e diçkaje të pafundme dhe frymëzuese, ideale dhe të virtytshme, duhet të zbulosh që të ndryshojë mënyrë e të menduarit.

Piktura “Aden”, shtrihet rreth rrethit të jetës ku një vijë e apo linjë ndikon në një tjetër që aplikohen njëra pas tjetrës, të cilat kur afrohesh dhe largohesh, gjithçka krijohet dhe riprodhohet.
Zbulimi në veprën e tij është përsosja e emocionit të tij, ku falë mjeteve shprehëse ai ka aftësinë të transmetojë emocionin e nënndërgjegjeshëm si ngjyra, forma, plastika etj, për t’ua përcjellë të tjerëve. Dhe kur ky emocion përputhet ose induktohet, bën veprën e artit të jete sa më e pritshme edhe për shikuesit.

Piktura e tij nuk nis nga një marrëdhënie e kushtëzuar. Emocioni vjen dhe shpaloset në telajo i marrëdhënies emocion- artist. Dhe një artist është i zoti, ku ndihet edhe diferenca e artistëve që me aftësinë që ka të të japë një emocion të madh transmetues që përcillet ku hyn plastika, muzikaliteti i ngjyrës, abstragimi i formës, sintetizimi i saj, dhe ku ky kompleks, bën artistin të japë nga shpirti i tij sa më shumë. Kjo bën që shumë artistë të tjerë kanë aftësinë që emocionin e tyre t’ia transmetojnë të tjerëve.

Në hedhjen e tij të parë ai do të shtrijë vijën – ngjyrën e ftohtë pas tharjes, dritën e ngrohtë në mënyrë logjike për ta paraqitur në një lloj, duke i dhënë substancë (ajër) si një gjë e pavarur që del nga “pylli i ndikimeve”. Nga kjo substancë artisti kupton se çfarë është krijuese tek ai dhe si konceptohet vepra në ndryshim.

Artisti eksperimenton me natyrën si Zot ashtu si e shihte Spinoza ku graviteti bëhet shkaku dhe efekti në veprën, ku vepra e tij është një vazhdimësi e tjetrës si një domosdoshmëri hyjnore për të prodhuar një efekt në një mënyrë të përcaktuar.

Ekspozita është domosdoshmëri për artistin si një vazhdimësi e përpunimit të emocionit të tij, nga subkoshienca në koshiencë. Arti është si valët e detit, ai përfundon vetëm me zhdukjen fizike të vetë artistit. Artisti që fillon një vepër ka emocionin real i cili përmes ndjenjave të subkoshiencës krijon një marrëdhënie të caktuar me tabllot ku sa më shumë të shtjellohen këto emocione, aq më shumë arti bëhet një transmentim i madh social. Është në vazhdimësi që ai kërkon të transmetojë elementet që vijnë për të sintetizuar maksimumin e emocionit.

Gjithcka si një rrjetë, ku si çdo gjë si në univers, është një lidhje me diçka tjetër, në turmën e vijave të sinonimeve Aden”, e tërhequr nga kjo vije transporti metaforik ku e vërteta janë gjëra të caktuara mendimi dhe argumenti artistik, nënkupton thjesht egzistencën e tij autentike që ndihmon të arrijë këtë përsosmëri dhe një vijë per artistin, përcakton një tjetër frekuencë.

Artisti

Kritika e një fenomeni verbal me intervale lakore, konturesh, lartësish nga shikimi në mendimin e veprës nga konkretja në abstrakte vjen si një muzikë barok, i cili në thelb bëhet përmes dekodimit të vijësimit. (shmb. Linja e kuajve e portreteve, imazheve, etj)

Ekspozita Gjurmë e artistit Adrian Devolli këtë vit 2023 do të ketë, dy linja kryesore.
Njëra është linja e punimeve që kanë tonalitet maksimal bardhë e zi dhe linja tjetër është linja me ngjyrë si dy shtyllat kryesore të ekspozitës dhe përpos saj ka nëndarje të tjera të nënlinjave.
Vepra e artit varion nga një vepër në tjetrën në shtrirjen e emocionit në shtatë pika të cilat do të përballen fort me konceptimin e autorit që zgjedh instinktivisht teknikën si mjet shprehës shumëdimensional.

Çdo artist ka marrëdhënien e tij me njerëzit dhe shoqërinë në specifikën e tij personale, emocionin e mer nga natyra, i cili vjen nga një burim natyror njerëzor ky emocion, përpunohet instiktivisht thellohet thjeshtëzohet sintetizohet deri kur arrin në një mase që e duket e pëlqyeshme ku në në këtë marrëdhënie, hyn niveli i artistit dhe të gjitha këto ndërthurje transmentohen në një formë tjetër amalgame.

Teknika e autorit!

Teknika e autorit është instinktivisht në shërbim të emocionit të tij, ku autori ka zgjedhur t’i përshtatet natyrës dhe stilit të tij si një thelb statik në kohë për kuptimin dhe vlerën e vetë veprës.
Si e përjeton artisti ndarjen në fund të veprës dhe transferimin e veprës në ekspozitë dhe të ekspozitës në destinacion?

Për artistin, një pikturë nuk përfundon kurrë, por ka një moment frenimi dhe ky emocion që kalon nga një pikturë në tjetrën, e cila në tërësi përbën atë që quhet evolucioni artistik i pikturës, duke prodhuar një pafundësi veprash, pra vetë arti është kërkimi i rrugës për drejt përsosjes së emocionit të shprehjes, që do të thotë se sa më e fortë të jetë një vepër emocionalisht, aq më shumë do të jetë e transmetueshme për publikun, për atë publik që ka marrëdhënie me artin.

Arti figurativ është arti i një emocioni shumë abstrakt ku piktura mund të jetë figurative por emocioni është shumë abstrakt, gjë që përkundrazi e bën atë të mbetet arti i sfinksit”. Për artistin Aden “:- Vlerat në art janë nuk arrihet vetëm nga vlerat individuale por edhe nga raporti që ka me artistët e tjerë, ndaj përmes një debati të fuqishëm ka një marrëdhënie të fuqishme artistike në unitet kohor në një evolucion shumë të bukur.

Arti i madh nuk është rastësi! Ai u bë në vende të mëdha të cilat ishin vende të debateve të fuqishme artistike.

Nëse marrim Francën e shekullit të kaluar, nga fillimi i shekullit të 20-të, deri në vitin 1945, kemi në Francë një lëvizje artistike shumë të bukur. quajtur Belle Epoque. (Në klubet artistike u përzien mendimet e estetëve, artistëve, filozofëve dhe psikanalistëve të artit, gjë që shkaktoi një revolucion të madh artistik, i cili dha rezultatet e tij në krijimtarinë e artistëve të mëdhenj si Matis Picasso Brak etj. deri në pafundësi!

Literatura
__________
Teoria Estetike Theodhor Adorno Filozof Gjerman
Amerikan E. Panosfky ( 1892- 1968).)Metodologjia
Literatura Istoria tis tehnis perkthyer nga greqishtja
Psikologji Krijimi Irina Hysi Ma terapi arti
E.F . Bazat e historise se Artit
Histori Arti Fondacioni sorros etj…

ADRIAN DEVOLLI
Porteti i Artistit:-Artist -Piktor- studiues –
Ka studiuar:- | |- Akademia e Arteve Tirane Shqipëri
Studiues i Artit Bizantin
Themelues i grupit artistik “Mur”.
Arti si një gjurmë është një pikë e ndritshme që shfaqet pas një trupi të errët të ndiçuar nga artisti në linjat e saj të hijes, nga një rreze e drejtuar drite, si një fenomen valor universal.

Lexo më shumë nga

Integrimi në BE, Hasani: Shqipëria në fazë të avancuar, të ruhet ritmi

Ministri për Europën dhe Punët e Jashtme, Igli Hasani, priti në një mëngjes pune përfaqësuesit e vendeve të formatit “Miqtë…

Global 360

COP29 – Dhjetëra liderë botërorë fillojnë fjalimet dhe negociatat për ndryshimet klimatike

Dhjetëra liderë do të mbajnë sot fjalime në Konferencën e OKB-së për Ndryshimet Klimatike, që po zhvillohet në Azerbajxhan duke…

Diplovista

Çështja e emigracionit, Rama për ‘Il Giornale’: Evropa duhet bashkohet rreth një plani të qartë strategjik

Kryeministri Edi Rama ka dhënë një intervistë për median italiane “Il Giornale”. Ai komentoi marrëveshjen për emigrantët me Italinë si…

Gjeopolitika

Pika të zeza apo të ndritshme?

Viti 2024 duket që do të shënjohet nga luftrat dhe zgjedhjet, të cilat do të ndikojnë në fatin e një…

OPED

Bektashizmi dhe Shqipëria!

Historia e Bektashinjve është historia e qëndresës ndaj dhunës, gjatë pushtimit fatal të Perandorisë Turke

Profil

Një Lider i ri në Diplomaci dhe Fuqizimin e Rinisë

Ambasador Rinor i NATO-s për Shqipërinë, Ambasador Global për Paqen për Kombet e Bashkuara dhe Këshilltar Rinor për OSBE-në

Masmedia

Integrimi në BE, Hasani: Shqipëria në fazë të avancuar, të ruhet ritmi

Ministri për Europën dhe Punët e Jashtme, Igli Hasani, priti në një mëngjes pune përfaqësuesit e vendeve të formatit “Miqtë…