Pano Kondo, përjetësisht i dashuruar me artin!

Deviza e piktorit të shquar përmetar: “Kur dashuroj, vetëm dashuroj. Kur punoj pikturë i bëj të dyja!”


Nga Dash Frashëri, Botuesi i TiranaDiplomat.com

Kur prindërit i dhanë lodrat e para për të luajtur, vogëlushi Pano Kondo kishte kohë që kishte “rënë në dashuri”. Me lapsin dhe letrën. Fleta e bardhë ishte bota e tij, që mund ta krijonte brenda imagjinatës së tij.

Qyteti i vogël në jug të Shqipërisë – Përmeti – një djep i hershëm i kulturës e traditave të lashta, për legjendën e Princit Premt, gjuhën ku bazohet ajo standarde shqipe, folklorin e pasur dhe figurat e shquara historike, ishte “telajoja përrallore” ku ai dëshironte të hidhte ngjyrat e para.

Madhështia e malit të Dhëmbelit, koloriti i lumit Vjosë, ku freskohen “këmbët e qytetit”, ishte kavaleti për të krijuar një histori penelatash që do të formësonin piktorin e ardhshëm.

14 vjeçari Kondo – Pano është lindur, më 25 prill 1954, sot 68 vjeç – kishte spikatur me dhuntitë e tij në muzikë, vizatim dhe pikturë. Udhëtimi i tij i përjetshëm drejt artit nis në vitin 1698, me regjistrimin në Liceun Artistik “Jordan Misja”, shkollën ku formoheshin artistët e rinj nga i gjithë vendi.

Ku nisi hisoria e bukur e një karriere 30-vjeçare, me një origjinalitet të spikatur, larg imponimit të rrymave të pa jetë të kohës. Ngjyrat e tij të gjalla e plot jetë dhe pikturat formësuan individualitetin e tij krijues.

Janë vite që përfshijnë diplomimin në Liceun artistik “Jordan Misja”, dega pikturë, e më pas studimet e larta në Institutin e Lartë të Arteve (sot Akademia e Arteve të Bukura), nën kujdesin e piktorit të njohur profesor Shaban Hysa, studime që do të kulmonin me diplomimin: Piktor- Skenograf, në vitin 1978.

Viti 1979 shënon emërimin e tij si skenograf në teatrin “Bylis” të qytetit të Fierit. Volum dhe intensitet i madh pune krijuese. Krijimtaria e tij degëzohet në dy gjini që ushqejnë njëra-tjetrën, gjininë e skenografisë dhe atë të pikturës së pavarur. Disiplina e skenografisë i jep pikturës fantazinë e mënyrës së perceptimit të kompozimit, kurse piktura e pasuron atë me mjete novatore piktorike, elementë dhe motive jetësore.

Skenografi: Shi në Plazh

 

Mbi 100 janë skenografitë e realizuara gjatë kësaj periudhe, pa përfshirë kostumografitë dhe pllakatet. Duke bojatisur sipërfaqe të mëdha bezeje si skenograf i teatrit të Fierit mbi njëzet vjet rresht, Kondo e di sa çudira dhe befasira krijon furça e dekorit të pikturuar “pa dashur”. Sipas tij; përmbajtja dhe mendimi janë sekreti i krijimtarisë së vërtetë që sjellin vetiu formën e bukur, shkruan piktori Mina Zaka, në biografinë e tij për piktorin Pano Kondo në faqen e tij zyrtare: www.panokondo.com

Skenografi: Shtrigat e Salemit

 

Vepra e Kondos ngërthen disa zhanre: si vizatimi, grafika, peisazhi, portreti, kompozimi; pa u bërë skllav i kopjimit të natyrës, e kuron atë në filozofinë e interpretimit të fenomenit. Piktura e tij lind nga rebelimi në formë e ngjyrë, jo rob i pamjes reale të objektit, frut i subkoshiencës së tij me doza ekspresionizmi.

 

PERIUDHA E TRETË zë fill pas viteve ’90, ku artisti përballet me ndryshimet e mëdha që transformuan shoqërinë shqiptare. Krijimtaria e tij paraqitet me të papritura në vizione të reja nëpërmjet formave e simbolikave filozofike, surrealiste e abstraksione ekspresive. Trajton tema dhe skena dramatike e të dhimbshme me karakter social.

Një mori tabllosh të krijuara në këtë periudhë mbajnë vulën e një rebelimi total të krijimtarisë së tij në kërkim të lirisë së plotë të vetvetes. Eshtë ky tipari që i mban veprat e tij në një freski të përhershme.

Kondo anon nga ekspresionistët. Ka kërkuar më shumë tek ngjyra se sa tek forma. Ngjyra e Kondos është e pastër dhe me tingull. Punon me të kundërtat, përballë të ngrohtave – vë ngjyrat e ftohta, i nënshtron ngjyrat dhe lulfton me to.

 

Tablotë e tij mund të quhen “lufta e ngjyrave”. Kondo nuk ka piktura të shurdhëta. E sheh dhe ngopesh. Punon jo me një teknikë të mësuar dhe është emocional. Vepra përfundon aty ku mbaron qëllimi i autorit.

Mbi 200 punime në pikturë e shumë grafika e vizatime që ndjekin njëra-tjetrën.

Sejko-Gonzato: BE, asistencë teknike në fusha të ndryshme të bankingut qendror

Hapja zyrtare e negociatave për grup-kapitullin e parë me Bashkimin Evropian (BE), shënon një moment historik në rrugëtimin e Shqipërisë…

Global 360

COP29 – Dhjetëra liderë botërorë fillojnë fjalimet dhe negociatat për ndryshimet klimatike

Dhjetëra liderë do të mbajnë sot fjalime në Konferencën e OKB-së për Ndryshimet Klimatike, që po zhvillohet në Azerbajxhan duke…

Diplovista

Çështja e emigracionit, Rama për ‘Il Giornale’: Evropa duhet bashkohet rreth një plani të qartë strategjik

Kryeministri Edi Rama ka dhënë një intervistë për median italiane “Il Giornale”. Ai komentoi marrëveshjen për emigrantët me Italinë si…

Gjeopolitika

Pika të zeza apo të ndritshme?

Viti 2024 duket që do të shënjohet nga luftrat dhe zgjedhjet, të cilat do të ndikojnë në fatin e një…

OPED

Bektashizmi dhe Shqipëria!

Historia e Bektashinjve është historia e qëndresës ndaj dhunës, gjatë pushtimit fatal të Perandorisë Turke

Profil

Një Lider i ri në Diplomaci dhe Fuqizimin e Rinisë

Ambasador Rinor i NATO-s për Shqipërinë, Ambasador Global për Paqen për Kombet e Bashkuara dhe Këshilltar Rinor për OSBE-në

Masmedia

Sejko-Gonzato: BE, asistencë teknike në fusha të ndryshme të bankingut qendror

Hapja zyrtare e negociatave për grup-kapitullin e parë me Bashkimin Evropian (BE), shënon një moment historik në rrugëtimin e Shqipërisë…